Emilia fick träffa sin idol, Eric!



Emilia Gullander, 7, från Vellinge vann träffen med idolen Eric Saade efter konserten på Bosjökloster. Hon fick förutom autografer en signerad skiva och en rejäl kram. Efteråt sa Emilia: "Det var bättre än jag trodde!"

Hon sov dåligt natten till i går. Och strax före mötet med idolen pirrade det rejält i den sjuåriga magen. 
Emilia Gullander från Vellinge vann Kvällspostens och Nya Skånedagarnas tävling om att få träffa Eric Saade efter konserten på Bosjökloster. 
- Nu ska jag inte tvätta mig på flera år, sa Emilia sedan hon fått en kram.

Det var folkvandring till stora scenen på när Eric Saade skulle uppträda. I härlig eftermiddagssol jublade den unga publiken när Helsingborgsgrabben drog i gång sin energiska show.
Och när hitsen "Manboy" och "Popular" rullade ut över slottsgräset var succén klar.
Men för Emilia Gullander var höjdpunkten mötet back-stage efteråt. Och att kramen hon fick var svettig och varm gjorde inget.

Lovar städa rummet...

Emilias motivering föll juryn från Kvällsposten och Nya Skånedagarna i smaken. Och därför vann hon en träff med idolen:
"Mamma beretade om er tävling och jag vil vinna. Jag hoppas få träffa Eric som är min idol jag skole bli så glad och lovar att städa mitt rum varje dag om jag vinner."
Emilia hade gjort en presentpåse till Eric där hon stoppat i pistagenötter, en avokado, ett lila gosedjur och en lapp med en söt hälsning.
- Hur visste du att jag gillar just detta? undrade en förvånad Eric Saade.
Men Emilia har full koll på vad hennes idol gillar. Sen hade Emilia tre frågor:
Vem är dina idoler? - Robbie Williams och Justin Timberlake. Vilken mat tycker du bäst om? - Libanesiskt. När jag blir stor - kan jag få bli en av dina dansare då? - Varför inte? Det hoppas jag! Man kan ofta det man vill, sa Eric.

Lockade tusentals

Hans konsert var avslutningen på en heldag på Bosjökloster. Nya Skånedagarna lockade tusentals besökare som hade picknick, åt i mattälten, köpte fräscha grönsaker, trädgårdssaxar, lekte i vikingabyn eller bara njöt av utsikten mot Ringsjön.
Åtskilliga hittade till Kvällspostens tält där bilagan Mitt Kök presenterades tillsammans med Kryddor från Rosengård.
I dag lär det bli ny rusning för då får Måns Zelmerlöw ta emot priset som Årets skåning.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: