Han sa att jag sjöng lite surt

Hon sjunger om sitt kraschade förhållande med Eric Saade.

Nu avslöjar Molly Sandén att ex-pojkvännen inte trodde på hennes låt.

– Det vore en sån revansch att vinna, säger hon.

I kväll delar fjolårsvinnaren Eric Saade, 21, ut pokalen ”Sångfågeln” till vinnaren.

Och Molly Sandén, 19, hoppas att det blir hon som tar emot den.

I balladen ”Why am I crying” sjunger hon om det jobbiga uppbrottet från Eric Saade. Men ex-pojkvännen trodde inte på låten.

– Innan vi gjorde slut trodde han inte riktigt på den här låten, kanske för att jag hänger ut hans smutskläder. Eller så gillar han den faktiskt inte. Därför vore det ju jäkligt kul att få ta emot Sångfågeln av Eric, det skulle kännas som en revansch, säger hon.

 

Märklig Känsla

Det var i januari i år som Molly Sandén och Eric Saade bekräftade att det fem år långa förhållandet var över.

På lördag lämnar hon återigen ut sig för miljoner svenskar och sjunger om den jobbiga tiden.

Några timmar innan den viktiga repetitionen inför publik i går kväll, som den internationella juryn baserar sina poäng på, träffades ex-paret på arenan.

– Han sa att jag var jättebra, och han pikade att det snackas mycket om vad texten handlar om... Och han hade lite synpunkter på min sång, att jag sjöng lite surt. Jag bara – tack.

Hur kändes det att han var där?

– Det är märkligt, man känner varandra så bra men ändå inte på nåt sätt. Det kändes ok.

Det blev känslosamt för Molly på scenen.

 

Urladdning

– Jag känner mig tagen och lite borta. Det är en urladdning, det var så magiskt. Jag har varit öppen med att det varit en jobbig tid och på scenen kände jag bara – nu jävlar. Jag är så trött på att vara ledsen. Jag fick tårar i ögonen för att jag känner mig så stark.

Hon fortsätter:

– Just nu är jag väldigt väldigt lycklig.

 

Sålde drömlyan för 3 milj

Eric Saade och Molly Sandén träffades 2007. Efter att ha varit ett par i fyra år flyttar de i april 2011 ihop i, vad de kallar, en drömlägenhet i Birkastan i Stockholm.

I januari 2012 kommer

beskedet att paret går skilda vägar. Molly kommenterar uppbrottet på sin blogg. ”Den senaste tiden har jag varit väldigt frånvarande, och som många av er misstänkt så beror det på att Eric och jag har gjort slut.”

Strax därefter säljer den gemensamma lägenheten för dryga tre miljoner kronor.

KÄLLA!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: